 https://aarch.dk/wp-content/uploads/2018/10/Studio-1B.png
						1072
						1080
				
				
						Signe Janderup
						
							https://s3-eu-central-1.amazonaws.com/aarchdk/wp-content/uploads/2019/02/03164631/aarch-logo-dark.svg
						 
				Signe Janderup2024-09-30 08:16:532024-12-09 12:01:55Studio 1B: Cultural Heritage
				
						https://aarch.dk/wp-content/uploads/2018/10/Studio-1B.png
						1072
						1080
				
				
						Signe Janderup
						
							https://s3-eu-central-1.amazonaws.com/aarchdk/wp-content/uploads/2019/02/03164631/aarch-logo-dark.svg
						 
				Signe Janderup2024-09-30 08:16:532024-12-09 12:01:55Studio 1B: Cultural HeritageStudio 2C er et atelierforløb i arkitektonisk design, der sigter mod at uddanne fremtidens arkitekter til at give fremragende alternativer til vores samfunds økologiske udfordringer for det byggede miljø. Studierne er rettet mod at udforske de forhold og kvaliteter, der gør et sted beboeligt. Vi fokuserer på, dels at opnå færdigheder til at implementere og udvikle byggeprincipper og byggemetoder og dels viden om, og ivrig nysgerrighed for, arkitekturhistorie og teori, der sammen kan bringes i spil i en aktuel kulturel kontekst og bidrage med relevante bud på forbedringer af det byggede miljø. På Studio 2C samtænkes således studier af levevilkår, tektonik og bygningskulturer til at udvikle arkitektoniske forslag til at imødekomme samfundsmæssige og økologiske nuværende og fremtidige behov.
Studiet undersøger aktuelle samfundsmæssige udfordringer gennem en linse af arkitektonisk design, der skifter mellem by- og land-/forstadskontekster i hvert semester. Studierne er opdelt i faser, der giver de studerende en grundlæggende procesmetodik for arkitektonisk designpraksis. Kontinuerlige skift mellem forskellige analoge og digitale arbejdsformer, teknikker, værktøjer, skalaer og medier tilskyndes, og forelæsninger fra undervisere og forskere ved arkitektskolen og eksterne specialister og praktiserende arkitekter giver teoretiske og praktiske eksempler der kan understøtte og inspirere studierne.
Studerende tilegner sig viden om arkitektonisk design, bygningstektonik og metoder, der er relevante for arkitektonisk praksis gennem forelæsninger, casestudier samt praktiske og teoretiske studier. De udvikler færdigheder i at oversætte og integrere den erhvervede viden i projektarbejdet gennem at eksperimentere og opøver designfærdigheder via projektudvikling. Gennem etablering og videreudvikling af visuelle og verbale præsentationsmetoder opnår de studerende kompetence i at præsentere projekter ved brug af fagterminologi og grafisk repræsentation af bygningsdesign og tektonik.
Kompetenceniveauet øges gennem progressionen af semesterniveauerne, således at studerende på atelieret på 1. semester opnår teoretisk viden på et introduktionsniveau, og denne udbygges og integreres i højere grad i studierne på 2. semester. På 3. semester vil de studerende videreudvikle deres viden om teori, metode og praksis inden for arkitektonisk design og bygningstektonik imod specialisering på et dybere niveau via casestudier, studier af arkitekturteori og forskning i historiske, kontekstuelle og samfundsmæssige aspekter relateret til opgaven.
Relateret
MÅSKE ER DU OGSÅ INTERESSERET I DETTE










 Sofie Rasmussen fra DAC (tv.) var vært, da Kristine Leth Juul (midt) debatterede arkitekturoprør med Lin Kappel (th.). Foto: DAC
Sofie Rasmussen fra DAC (tv.) var vært, da Kristine Leth Juul (midt) debatterede arkitekturoprør med Lin Kappel (th.). Foto: DAC